måndag 10 augusti 2009

Inget ont som inte har något gott med sig


I förrförra veckan sa min laptop "poff" och tyckte att det var värdelöst att vara med längre. Så jag fick hitta en ny. Det är inte billigt med bra datorer.

Jag köpte en ny. En fin och stor en.

Precis som förr i tiden då man döpte nya barn till samma namn som deras avlidna storasyskon så fick denna också heta Bärra. Mest för att det är ett så förbannat bra namn på en bärbar dator.

Den blev till och med förärad med Windows 7 - det nyaste och hottaste från Microsoft.

Och nu är nästan allt installerat och så. Förutom lite licensproblem med ett FTP-program som tillverkaren tycker att jag installerat på för många datorer. Det har jag inte - bara på två - flera gånger. Men ingen av datorerna kör samtidigt eftersom den andra är trasig.

För övrigt kan jag nu jobba igen som vanligt. Wohoo!

Inga kommentarer: