onsdag 25 november 2009

Stjärnspäckad dröm

I natt, som så många andra nätter, drömde jag. Fast denna gången lyckade jag trycka in massor av folk som oftast inte hörde ihop med varandra i samma smet.

Det var David - min goa gamla kompis - som flyttat till något snårigt ställe bakom en större väg i Malmö. Jag och Petra (också CISV-kompis som känner David) hälsade på och blev bjudna på kaffe på ett fint kafé. Jag hade råkat andas in lite läsk tidigare under dagen och hostade lite. Då kom Janna - en kompis kompis som jag var på dejt med för åtta år sen - och sög ut vätskan från halsen med någon liten gul bälg.

Det visade sig att David och Janna var "vänner" (mot slutet av drömmen förlovade de sig).

Carolina gick förbi. Carolina och jag gick på fotokurs tillsammans år 2001 och det är hon som känner Janna. De delar lägenhet tillsammans.

Plötsligt var jag på kalas. Och det var något med en hiss. Och så diskuterades det att jag skulle ha varit full. Kan jag inte tänka mig. Diskussionen fördes med Charlotte och Knyttet - min barndomskompis och hennes syster. Det fanns två barn på kalaset - Erik och Malte. Erik är en annan barndomskompis (Gustaf) son. Och Malte är Ciccie och Johans son. Ciccie och Johan är vänner till min gamle kompis Mats.

Festen flyttade till Camps väg i Staffanstorp. Där bodde Gustaf sen tidigare. Mamma var där.

Jag förstår inte riktigt sammanhanget i min dröm även om jag kan relatera en del av grejerna till saker som hände igår, men så många kända ansikten kan jag inte minnas att jag lyckats kombinera i en och samma dröm tidigare.

Inga kommentarer: