onsdag 15 september 2010

Jesper dödar en myt

Det finns så många som “känner någon” som heter Ann Ahl. Det finns faktiskt bara två (eventuellt tre) i Sverige som heter Ann Ahl (med Ann eller Anne som tilltalsnamn), och alla har gift sig till namnet. Två av dem har behållit sina gamla efternamn som mellannamn.

Och alla har redan hört det roliga namnet, så sluta “skoja till det” med att nämna det nu. Jag riktar mig framför allt till Birger…

Nä, byt ut era namnskämt mot detta:

Det är tur att inte Brad Pitt och Åsne Seierstad gift sig!

Urgammalt, men fortfarande lika roligt.

2 kommentarer:

Peter Arildsson sa...

På Göteborgs Universitet finns en professor som heter Ann Ahlberg. Jag känner henne inte men jag har läst hennes publikationer.

Peter igen sa...

Apropå namnskämt. Det här är inget skämt men lite roligt ändå. Jag tittade in på Birthday.se för att se vad roligt man kunde hitta och vips dök det upp...
Estrellita Paladin Gumela Enz från Helsingborg.