tisdag 27 oktober 2009

Attans normaltid!

Det har varit normaltid (= vintertid) i över två dygn nu. Min kropp har inte fattat det än. Men behöver man normalt ingen väckarklocka för att vakna på morgonen så tar det lite tid.

Dessutom har min goda sambo haft den goda smaken att stiga upp 04.30 på grund av dumma arbetstider igår och idag. Och då är jag inte sämre än att jag också stiger upp. Tänk att komma till jobbet redan vid halv sex på morgonen! Tomt och tyst. Och så får man åka hem redan vid lunch. Kan ju inte vara bättre!

Imorgon kväll blir det opera på Operaen på Holmen i København tillsammans med Anna och hennes föräldrar. En ytterst försenad present. Jag kommer inte ens ihåg om det var en födelsedagspresent eller rubinbröllopspresent.

Eugen Onegin. Jag är ingen operafantast, men jag gillar Tschaikovskij (eller hur han nu stavar på svenska), så det ska bli lite spännande.

Och sen blir det nog Fagan's på torsdag. Wheee! Äntligen. Det var sååå längesen jag var där och quizade.

Inga kommentarer: