tisdag 20 juli 2010

Det är bra nu

Det brukar vara bra med mig, men det är extra bra. Och här är mitt recept:

Skaffa ett stressfritt jobb där du jobbar 7½ timme om dagen. Flextid är ett plus. Är man morgonpigg som jag är så betyder det att man slutar vid 15-tiden. Viktigt är att företaget du jobbar för är noga med att man inte ska jobba över. Åtminstone inte tvingas till det.

Om ekonomin och chefen tillåter – gå ner till 80% och se till att vara ledig varje fredag eller måndag. Då får du långhelg. ALLTID!

Förr var det en massa jobb hela tiden. Att gå hem innan klockan 17 var inte på tal. Då fick man arga blicken. Nu blir man inlåst om man råkar vara kvar till 16.30.

Sen kan man ju bonusa till det med att gå och gifta sig. Det är ju också bra. Eller resa till whiskeyländer. Eller rädda marsvin. Vilket man tycker bäst om. Eller alla tre. Bara man är glad.

Jag är glad!

Och så kan jag gå ner och snorkla på Sibbarp när jag vill. Det är också bra!

Inga kommentarer: