tisdag 28 april 2009

April, april?

Fick följande härliga SMS från telefonnummer +10216:

För att MMS:a och mobilsurfa krävs rätt inställningar i din mobil. Vi skickar dessa till dig inom kort. Om PIN efterfrågas ange 1111. Mvh Kundtjänst

Varför tror jag inte att min operatör (Telenor) skickat detta?

Eller detta, som kom precis efteråt. Avsändare var Operatör.
Välj "Spara" på Val-menyn för att konfigurera inställningarna.
Kopplingspunkt för MMS:
Telenor MMS
Kopplingspunkter:
Telenor MMS

Tror de att jag är helt jäkla panndö som ska gå på detta?

5 kommentarer:

petra sa...

Börje är panndö!

petra sa...

för att förklara tidigare inlägg...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5011817.ab

Jesper Karlqvist sa...

Tips till Börje!

Regel nummer 1: svara inte på något som du inte känner till avsändaren på.

Regel nummer 2: förstår du inte regel 1 så bör du inte ha tillåtelse att äga en mobiltelefon.

Anonym sa...

Fick precis samma sak från 10216. Helt uppenbart att det är någon som försöker plantera något. Detta är inte relatert till AB-artikeln, det är något annat.

Anonym sa...

Tack att du skrev om det. Fick precis samma sak. Jag hade dock Glocalnet som operatör. Tyckte att det ser konstigt och sökte på nätet. Googlade då upp ditt inlägg.
Så nu vet jag att det är något lurt med det och jag tar genast bort skiten.
Tack.