söndag 5 april 2009

Jens Öhlund är offline...



Ibland kommer något oväntat och overkligt och bryter min annars så muntra blogg.

En god vän, ölprovare, datanörd, IQ-pusselsfanatiker och pappa till 10 månader gamla Olivia är inte längre online. Aldrig mer. Han omkom igår i en MC-olycka efter en dag av bus med sin dotter och bröllopsplanering tillsammans med sin trolovade sambo Riikka. Fracken hade provats ut och tårtan var beställd. Best man hade precis utsetts, tillfrågats och tackat ja. En kvart senare fanns inte Jens längre.

Mina tankar går till Riikka, Olivia, Jens familj och alla vänner.

Vi saknar dig Snejs!

10 kommentarer:

petra sa...

ja... det är konstigt när någon plötsligt inte finns längre. Och oändligt ledsamt.

Rikard sa...

... sjukt jäkla tråkigt det här..

Anonym sa...

Vila i frid man, hoppas du kommer till en bättre plats!

"Lillebror" sa...

Jag kan knappt sluta gråta. Jag tittade på artikeln i sydsvenskan och hittade hit till detta fina inlägget.
Jag kan inte skriva mer för att mina känslor går inte att få ner i ord men jag ville bara säga tack...

Jesper Karlqvist sa...

Du ska veta M att vi är många som tänker på er. Jens var en god människa och hade också många goda vänner som är redo att ställa upp för honom och hans nära utan att blinka om det behövs.

Joakim Elvander sa...

Jag är en gammal kollega och vän till Jens, som tyvärr bara haft sporadisk kontakt på sistone. Det senaste vi sade var att vi skulle spendera pappaledigheten ihop med lite dataspelande och promenader med våra döttrar, jag skulle gå på i maj, och han i juni.
Tyvärr har jag ingen kontakt med Riikka, så om någon vet när begravning sker så kontakta gärna mig på joakim.elvander på sonyericsson.com (byt ut "på" med @)

Lina sa...

Snälla Jesper maila mig, min mail finns på Smillas sajt (länkad från Jens)

Tobbe Öhlund sa...

Vi tänker på er allihop.

Hälsningar från Öhlundarna uppe i Norrland

Unknown sa...

Hej Lina och Mattias,

Jag är så hemskt ledsen för er och familjens skull. Det går inte att beskriva i ord, utan känns helt overkligt...jag fick reda på de tragiska nyheterna genom min fästman, Andreas, som jobbade på samma företag som Jens. De delade rum när de var i Portugal och saknaden är stor. Skriv gärna några rader när ni vet när begravningen är på elisabet_holmstrom@yahoo.com.

Kram på er/Lisa

Anonym sa...

växte upp med jens och har tyvärr tappat kontakten med honom på äldre dar. Men jag har bara bra minnen av honom. Han var en fin människa under hela den tid jag kände honom.

/Magnus Olsson