fredag 3 juli 2009

Goose attack

När jag springer på morgonen står en gåsfamilj alltid nere vid Sibbarps strand. En av föräldrarna är väldigt beskyddande och kommer springande mot mig med lång hals och väsande mun. Jag brukar springa mot den och väsa tillbaka. Så även idag.

Men då lyfte gåsen och flög rakt mot mig. Det var ett chicken race mellan mig och flygfät. Jag blev kycklingen och trillade när jag, samtidigt som jag sprang rakt fram, tvärt nitade och skulle kliva åt sidan för att inte få en gås i huvudet. Jag trillade.

Sommarmorgonbadarna på brygga B i Sibbarp fick sig ett gott skratt.

2 kommentarer:

Boel sa...

Hur gick det med dig? Knän och fötter är viktiga redskap när man joggar. Du ska kanske byta runda för att inte känna dig utmanad av en gåsfamilj?

Jesper Karlqvist sa...

Jag klarade mig bra. Skrapade handflatorna lite. Men de mår prima nu. Jag skrattade rätt så gott.

Inga gäss i morse - det var för många morgonbadare som redan hade skrämt bort dem.