måndag 29 juni 2009

10,9 kilo!

Sen jag slutade växa har jag ständigt vägt 76 kilo.

Igår fyllde jag på batterier i vågen och såg att jag gått upp 10,9 kilo! Jag är alltså nära 90 kilo! Det här går inte för sig. Nu är det hårdträning som gäller! Eller åtminstone lite grand. Till skillnad från tidigare.

Fick höra att man måste räkna med några sambokilon, en tre-fyra eller så. Men inte elva!

Attans anne-banne...

Jag har reviderat mitt träningsschema. Jag kör med stegräknare nu. Varje dag ska från och med nu ska den visa minst 10 000 steg. Och varje löpningsrunda (som är på 3,5 km nu i början i alla fall) ska gå lite snabbare för varje gång.

8 kommentarer:

petra sa...

haha! Jesper har blivit sambotjock!!

Jesper Karlqvist sa...

Japp. Sambotjockis. Nu ska jag bli sambo-normal igen.

Oskar sa...

Va!? Hur är det möjligt! 11 kilo upp är ju enormt! Jag tror inte det är Annas fel, jag tror det är träningen! Muskler väger mer än fett och eftersom du inte hade så mycket fett innan (inte möjligt om man väger 76 kilo med din längd) så har du ökat dubbelt upp. Det tror jag!

Jesper Karlqvist sa...

Ja, den stora muskeln runt naveln!

Florimell sa...

*ler* Du vet, saft kan också sätta sina spår... Skönt att ha något att skylla på iofs ;-)

Gert sa...

Nu passerar du snart din far, vad vikt gäller. Man vet var det sitter, man vill bli av med det men det går inte. Hos mig är det saften (ölen) som har buktat ut magskinnet.

Boel sa...

Heja på Jesper! Det är aldrig försent att börja röra på sig. Kan du inte ta Anna med och komma ner till Skanör så kunde vi spela lite tennis?! Det blir en hel del steg det också.

Jesper Karlqvist sa...

Tack för inbjudan Boel!

Jag och Anna kommer säkerligen ner till Skanör någon gång och säger hej. Huruvida det blir någon tennis får vi väl se. Jag har aldrig spelat denna vita sport, så det krävs nog lite övning först.