måndag 1 juni 2009

Sudda i minnet?

Ibland undrar jag om det inte skulle vara fiffigt att kunna sudda lite grejer från sitt minne så det finns plats för andra, viktigare grejer.

Jag har ett ganska bra minne vad gäller sifferkombinationer och nummerplåtar och sånt.

Till exempel kommer jag ihåg varenda nummerplåt mina föräldrar haft på sina bilar sen jag lärde mig bokstäver. Från KKR202 (sent 70-tal, tidigt 80-tal) till nuvarande (ny sen i år har jag för mig) GLU665.

Jag kommer ihåg mitt ICQ-nummer (som jag inte använt sen 2001): 361269 och grannen Tomas telefonnummer: 253585. Jag kommer ihåg att Filip, som gick med mig på Montessoriförskola i något år, fyller år den 2:e maj.

Jag kommer inte längre ihåg de 52 decimalerna på pi som jag memorerade inför ett prov en gång, men åtminstone 10 av de första decimalerna: 3,141592653589.

Tänk så mycket annan vettig information jag skulle fått plats med om inte allt sånt här skulle legat kvar i hjärnan!

Inga kommentarer: