söndag 28 juni 2009

Saftoman

Igår spatserade jag längs Öresund och lyssnade på Kjell Lönnås sommarprat. Min näsa doftade fläder och jag såg några dito-buskar. Jag vände på klacken och gick tillbaka hem för att hämta sax och påse (sten fanns redan längs havet). Ner till havet igen och klippte av ett sextiotal fläderblomsknippen.

Nu jäklar skulle det göras saft. Tidigare hade jag gjort rabarbersaft med Tågerödsrabarber. Fick handla lite citroner också såklart. Men jag handlade visste lite för många.

Så jag fick göra både fläderblomssaft och citronsaft.

Det är så jobbigt att ha tre sorters hemmagjord saft hemma. Man får valneuroser.

3 kommentarer:

Mats sa...

Fläder är alltid första valet!

petra sa...

jag har också gjort flädersaft och kokning av rabarbersaft står på listan!

Haha! Verifieringsordet är SAFTE!!

Jesper Karlqvist sa...

Haha! Safte...